Monday 13 February 2012

Petua Memilih Warna baju.

Juast nak share ngn korang. bukan nak jual baju okey tapi nak cakap pasal WARNA...


Pakaian mencerminkan keperibadian seseorang. Begitu juga warna baju boleh memanifestasi perasaan si pemakai pada saat-saat tertentu. Oleh itu pilih la warna baju yang sesuai ketika membeli pakaian.

HITAM :
 Ini adalah warna paling gelap daripada warna lain untuk pakaian wanita atau baju wanita. Warna ini paling sesuai bagi mereka yang tidak suka kelihatan keterlaluan. Karakter misteri terpancar pada kegelapan warna hitam. Hitam juga sangat eksklusif untuk penampilan yang elegan.


MERAH JAMBU:
Warna ini memeng sesuai dengan gaya feminim. Penampilan lembut dan cukup mewakili perasaan jatuh cinta yang berbunga-bunga.


MERAH :
Ia mencerminkan keberanian dan ketegasan.

BIRU :
Mencerminkan kecerahan. Jika anda mengemari warna biru biasanya anda sukakan ketenangan. Jika ingin berasa nyaman dan meningkatkan keyakinan diri, warna biru bolej menjadi pilihan.

OREN :
Gabungan warna kuning dan merah ini mencerminkan bahawa anda gemar perhatian. Apalagi jika di padukan dengan aksesori wanita yang menarik. Warnanya cerah jugak akan menaikkan mood.


KUNING :
Warna cerah ini melambangkan kecerdasan dan intelektual yang tinggi. Kuning juga sering disamakan dengan warna `outdoor`. Anda seorang yang optimis, berani dan tahan lasak.

PUTIH :
Semua orang tahu warna ini melambangkan kesucian dan kebersihan. Putih juga termasuk warna paling aman selain hitam, kerana boleh dipadukan dengan segala warna.

HIJAU :
Sangat sesuai dengan alam dan segala yang kelihatan natural. Orang yang gemar warna hijau adalah orang yang menyukai alam semulajadi dan pencinta kedamaian.


No comments:

Post a Comment