Monday 10 June 2013

Kehidupan Baru Dengan Dunia Yang Penuh Cabaran..!!!


Salam buat semua... aku rasa sudah agak lama aku tidak menjenguk ruangan belog ini.... kan... kali ini baru berkesempatan maklum la bila dah abis belajar kerja la plak. bila dah kerja masa itu terlalu beharga.... faham- faham je la....

hammm kali ni aku nk citer tentang sukarnya untuk membina sebuah kehidupan. tetapi di sebalik kesukaran itu ada sesuatu yang tersembunyi yang aku tahu pasti bermakna untuk masa depan nanti.

Alhamdulillah, aku dapat lagi offer baru. walau pun cuma kerja biasa tapi aku rasa cukup bersyukur. sekurang-kurangnya aku dapat menambah pengalaman. Gaji plak?? Alhamdulillah... buat masa skrg aku rasa cukup la untuk menampung keperluan hidup aku sorang.. dah berkeluarga nanti lain citer plak... dan lepas la jugak untuk aku hulurkan pada keluarga ku di kampung nanti.. sekurang2nya aku dapat ringankan bebanan abah ku... itu niat utama ku... Moga Allah permudahkan urusan ku....

Alhamdulillah sekali lagi dan juga berkali2 ... syukur sgt aku dapat menamatkan pengajian ku. dan kini fokus ku kerja kerja dan bantu keluarga... aku peduli apa orang nak cakap pun ygt penting bagi aku adalah keluarga ku... dia orang segalanya bagi aku. cukup la aku merasa kehilangan seorang adik. semoga roh arwah adik aku di tempatkan di kalangan orang beriman...

Sekarang baru aku tahu betapa sukarnya untuk memulakan sebuah kehidupan.. maklumla... sebelum belajar dapat la duit pengajian untuk belanja sekarang kena la cari sendiri... aku ada impian aku sendiri.. aku ingin sangat mencapai ape yg aku nak... aku akan usahakan... aku amat bersyukur dan berterima kasih terutama kepada abah dan maa aku yang selalu bagi sokongan yang tak berbelah bagi... jugak buat adik-adik ku yang tersayang.. Along sayang korang.. nanti along belanja ye... Juga buat 'Awak' yang teristimewa terima kasih kerana selalu bagi sokongan dan nasihat yang bermakan buat saya. yang ada semasa saya susah n senang, dari dulu sampai sekarang awak sanggup tunggu saya. insyaAllah mudahan Allah makbulkan niat kita.. yang penting niat kita baik.^,^....


Apa pun bagi aku, aku anggap ini satu cabaran untuk aku.. biarlah aku susah sekarang. tp insyaAllah mungkin rezeki aku ada di masa depan... aku yakin dengan takdir ALLAH untuk ku....



No comments:

Post a Comment