Saturday 29 October 2011

Doa ku...

Ya ALLAH...
Seandainya telah kau catatkan
dia milik ku, tercipta untuk ku,
satukan lah hatinya dengan hati ku,
titipkanlah kebahagiaan antara kami,
agar kemesraan itu abadi....

Ya ALLAH ...
Ya TUHAN ku yang maha mengasihi,
seiringkanlah kami melayari hidup ini,
ketepian yang sejahtera dan abadi....

tetapi Ya ALLAH...
seandainya telah kau catatkan,
dia bukan milik ku,
bawalah ia jauh dari pandangan ku...
luputkanlah ia dari ingatan ku...
pelihara aku dari kekecewaan...

serta Ya ALLAH...
ya tuhan ku maha mengerti,
berikanlah aku kekuatan,
melontar bayangnya jauh ke dada langit,
hilang bersama senja nan merah,
agar bisa ku bahagia,
walau tanpa bersamanya...

dan Ya ALLAH yang tercinta,..
gantikan lah yang telah hilang,
tumbuhkanlah kembali yang telah,
walau tidak sama dengan dirinya....

dan Ya ALLAH Ya tuhan ku....
pasrahkan lah aku dengan takdir mu,
sesungguhnya apa yang telah kau takdirkan,
adalah terbaik untuk ku, kerana kau yang maha mengetahui,
apa yang terbaik buat hamba mu ini....

Ya ALLAH...
cukuplah kau saja yang menjadi pemelihara ku,
di dunia dan akhirat,
dengarlah rintihan hamba mu,
yang daif ini...
jangan kau biar aku bersendirian,
menjurus kearah kemaksiatan dan kemungkaran,

maka kurniakan aku,
seorang pasangan yang beriman,
supaya aku dan dia sama-sama,
membina kesejahteraan hidup,
ke arah jalan yang Engkau redhai....
kurniakanlah aku keturunan yang soleh....

Amin ya rabbal a`lamin......




No comments:

Post a Comment