Friday 27 April 2012

"KASIH 2012"

Assalamualaikum...
Baru-baru ni, kat kolej Qia ada buat 1 program yang dinamakan KESEJAHTERAAN AKHLAK SANTAPAN INSAN HARMONI @ nama ringkasnya "KASIH 2012" yang bertajuk " LESBIAN, GAY, BISEKSUAL & TRANSGENDER" @ ringkasanya " LGBT". Program ini di adakan di Dewan Besar KPTM Bangi.  Turut di undang adalah para ahli panel iaitu DR. Tuan Haji Hushim, Imam Muda Hizbur, Sham Kamikaze dan juga yang tidak asing lagi Fetri Yahya personaliti TV3 sebagai moderater...


Okey, bukan itu yang qia nak ceritakan, tetapi mengenai tajuk @ topik yang di perkatakan. LGBT menjadi salah satu punca keruntuhan akhlak umat islam pada masa kini, terutamanya sahabat-sahabat remaja semua... Oleh kerana qia juga merupakan remaja dan bakal memasuki alam dewasa kiranya terpanggil untuk mengulas sedikit apa yang qia dengar dari ceramah tersebut. Qia sendiri pun ada kenal kawan2 yang sebegini yang terlibat dengan masalah tersebut. cuma sebelum ni xtau nak nasihat diaorang macam mana n asyik dok mengata je la.. (berdosa plak ase). Jadi setelah mendengar ahli-ahli panel mengupas isu berkenaan, banyak jugak la yang qia dapat tahu apa yang sebelum ini qia xtahu. Semua ini terjadi adalah satu punca utama yang qia rasa, kitab suci Al-QURAN. Bila kite sebagai manusia yang kerdil meninggal kan Al-Quran, pelbagai masalah akan berlaku, tapi selagi kite berpegang teguh pada kitab suci ini, InsyaAllah, Tuhan akan sentiasa melindungi kite dari terjebak dengan gejala tidak bermoral ini.

Qia pon xnak citer panjang2 just nak share info pasal evant ni aje.. jadi marilah kita sama2 bendung, halang, dan nasihat jika ada antara sahabat handai kite yang terlibat dengan gejala tidak bermoral ini.


fedtri sedang menanyakan soalan pada pelajar...

 Imam Muda hizbur berzikir dirinigi petikan gitar sham kamikaze

Rasanya cukup la dulu entri qia untuk kali ini. pesanan qia untuk diri sendiri juga sahabat-sahabat sekalian...
"jagalah fikiran, jaga akhlak & jaga hati kita"
 


No comments:

Post a Comment