Sunday 25 March 2012

Hati bersuara lagi...


Ya Allah.. beratnya aku rasa ujian dari mu....
hati ku masih merintih sayu bersuara...
apa yang harus aku lakukan agar luka semalam dapat aku sembuhkan....
sakitnya rasa mencintai seseorang yang telah melukakan hati perasaan kita... kadang-kala aku bingung memikirkan soal ini.. dimanakah penghujung yang harus aku tamatkan? Ya Allah... aku mohon diperkuatkan mental dan fikikal ku... agar aku tabah menharungi hari-hari yang mendatang..
mengapa sukarnya melupakan rasa yang telah tertanam di sudut hati kecil ku ini.. 
mengapa sukarnya untuk aku menbuang jauh dari dunia hidup ku..
mengapa susahnya untuk aku menerima insan lain lantaran kerana seorang yang pernah melukai aku...
Ya Allah... lagi sakitnya hati aku bila di suruh menerima orang lain...
Ya Allah...
Aku juga mohon kepada Mu...
buangkan la rasa cinta itu dari dlm diri ku, kerana ia amat berat untuk aku simpan...
 tetapi hadirkan rasa cinta itu untuk insan yang bergelar suami pada untuk ku... 
Ya Allah..
aku juga mohon pada Mu...
Buangkan lah ingatan ku pada dia agar.. ingatan ku hanya untuk bakal suami ku..
Ya Allah..
aku juga mohon pada Mu..
Hindari la ku dari kelakuan2 yang mengundang maksiat, .. pelihara la diri ku...
Ya Allah..
Pertemukan aku dengan seseorang yang boleh membimbing aku ke jalan MU..
yang boleh memimpin keluarganya mencari redha MU...
dan yang boleh menerima diri ku seadanya......
Moga masih ada cerah untuk aku pada hari esok... 
Bilakah saatnya aku dipertemukan dengan pemilik tulang rusuk ku?
Pasti akan ku tunggu saat indah itu Ya Khaliq..
Titipkan salam ku padanya walau di mana dia berada...
Pertemukan kami dalam keadaan mulia dan penuh rahmat-Mu..
Amin.....

No comments:

Post a Comment