Monday 5 September 2011

30 perkara perempuan tax sempat bg tahu...

  1. Bila seorg wanita itu myatakan dia bersedih tetapi dia tidak menitiskan air matanya, itu menandakan dia       menangis di dalam hatinya.
  2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu myakiti hatinya, lbh baik kamu beri dia masa utk  menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf darinya...
  3. Wanita sukar nk cari benda yang dia benci tentang org yg paling dia sayang..(sebab itu ramai wanita yg   patah hati bile hubungan itu putus di tengah jalan.)
  4. Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki, lelaki itu sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia keluar bersama lelaki lain.
  5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke matanya, dia akan caik mcm coklat.
  6. Wanita memang suka pujian tetapi selalu tidak tahu macam mana nak terima pujian.
  7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yg sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan  berkasar sebab ada satu semangat dalam diri nya yg kamu tidak akan tahu bila dia dh buat keputusan dia  akan lakukan apa saja.
  8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri dari mu, selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk  seketika. sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sebagai kawan.. tegurlah dia pelahan2.
  9. Wanita suka meluahkan ape yg mereka rasa. muzik, puisi, lukisan, dan tulisan adalah cara termudah meluahkan isi hati mereka.
  10. Jangan sesekali bagitahu perempuan yg mereka ni langung x berguna.
  11. Jangan bersikap terlaku serius boleh mematikan mood wanita.
  12. Bila pertama kali lelaki yang di cintainya dalam diam memberi respon positif cth menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh  x acuh seolah2 tidak berminat. tetapi sebaik saja ganggang telefon di letak dia akan menjerit kesukaan dan x sampai 10 minit semua kawan2nya akan tahu berita tersebut.
  13. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu mengajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tidak berminat dengan mu.
  14. Tetapi jika masa yg sama dia menghubungi mu, atau menunggu panggilan dari mu, teruskan usaha mu memikatnya.
  15. Sekuntum senyuman menberi seribu erti bagi wanita. jadi jangan senyum sebarangan..
  16. Jika kamu menyukai seorang wanita, cube la mulakan dengan persahabatn. kemudian biarkan dia mengenali mu dengan lebih mendalam.
  17. Jangan sesekali mengangak apa yang di rasainya.. tanya dia sendiri...
  18. Selepas seorang gadis jatuh cinta. dia kan sering tertanya-tanya kenapalah aku xjumpa lelaki ni lebih awal...
  19. Kalu kamu masih tercari2 cara yang romantik untuk memikat hati seorang gadis, cube2 la rajin2 myelak buku2 cinta.
  20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama sekali yang di cari wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya. kemudian baru dirinya.
  21. Bekas teman lelaki sentiasa ada di fikirannya, tetapi lelaki yang di cintainya akan berada di tempat istimewa iaitu di hatinya..
  22. Satu ucapan sahaja cukup untuk menceriakan harinya.
  23. Hanya teman baiknya sahaja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
  24. Wanita paling benci lelaki yg berbaik2 dgn mereka kerana ada sebab2 tertentu seperti semata2 nk tackle kawan mereka yg paling cantik.
  25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tnpa sebarang kompromi..
  26. Semua wanita mahukan lelaki cinta kan mereka spenuh hati.
  27. Senjata wanita adalah air mata..
  28. Wanita suka jika seseorang yang di sayangi memberi kejutan kepadanya.(hadiah, bunga atau pun sekadar kad ucapan romantis.) mereka akan rasa terharu dan merasakan dirinye dicintai setulus hati. dgn ini dia xakan rasa ragu terhadap mu.
  29. Sebenarnya mudah untuk ambil hati wanita, kerana ape yg dia mahu hanyalah perasaan dicinta dan di sayangi sepenuh hati.
  30. ...... fikir la sendiri....

No comments:

Post a Comment